sâmbătă, 21 decembrie 2013

LICA CHITCAN-a pierdut o sotie, eu am cistigat o prietena...


Cind am cunoscut-o pe Mioara Chitcan,fosta sotie a lui LICA CHITCAN, nu prea am stiut ce sa cred. Un lucru era clar. Era 180 de grade diferita de mine.  Dupa prima seara petrecuta cu ea, fiul ei si prietena mea din copilarie, m-am intrebat : oare individul acesta are  vre-un ideal de femeie???? A fost cu atitea si tot cauta idealul…..au fost blonde , brunete, roscate, tinere, mai  in virsta…..oare care e idealul lui de femeie , am gindit cu voce tare….” Are pe dracu’ ideal!!!!! Idealul lui e femeia proasta, cu capul plecat, care il crede artistul lui peste, femeia care poate fi manipulata cum vrea muschii lui,…. ciotu’ dracului” imi raspunde prietena din celalalt colt de camera a pensiunii pe care o inchiriasem….o zona superba cu vedere la Alpi, pe o colina a orasului unde locuia Mioara in regiunea Cunio.

Reactia Mioarei  la prima noastra intilnire mi s-a parut stranie de-a dreptul…..mai ales ca povestea mea cu Lica Chitcan nu o surprindea …….asta pentru ca , cu vreo 2-3 saptamini inainte i-am fost  o vizita …..aproape ca am intuit ca nu va fi acasa, sau poate nu va vrea sa vorbeasca cu mine, asa ca am facut un dosar cu toate dovezile de infidelitate ale lui Lica: e-mailuri, poze, convorbiri pe skype, pe messenger, convorbiri  cu el, dar  si amanta Lia, dar si cu concubina actuala Cristina Cioca, au fost filmulete si tot ce strinsesem in toti cei 2 ani si jumatate. Cind am ajuns la poarta, am sunat dar Mioara nu era acasa……asa ca , vazind ca unul dintre vecini era tot roman ( dupa numele de pe cutia postala) , l-am sunat si am lasat dosarul meu, cu doamna ( mai tirziu era sa aflu ca vecinii romani, erau tot onesteni cu care Lica avusese deja o altercatie, care a iesit cu bataie, si tot de la bani!!!)

Am revenit in Italia la 2-3 saptamini dupa ce am lasat dosarul……deci ma asteptam la multe intrebari din partea ei si al fiului….avusese timp sa citeasca, sa puna povestea cap-coada……dar, la prima noastra intilnire, surpriza! Mioara, era calma, obositor de calma, blinda, foarte politicoasa, atenta sa fie o buna gazda. O femeie frumoasa, cu niste ochi de un verde smerald, dar foarte, foarte tristi…..fiul ei, parea la fel de trist, retras, cu capul plecat…..am facut cunostinta si ne-am imbratisat….nici Mioara si nici fiul ei nu m-au respins, ba chiar au fost calzi si atenti….

In loc de intrebarile asteptate de mine, am primit o naratie a vietii ei, o viata de 30 de ani petrecuta cu Lica. Mi-a povestit de la prima zi cind s-a cunoscut cu Lica pina la ultima ei vizita in tara cu doar citeva luni de zile in urma….Se oprea din cind in cind sa ofteze si sa-l intrebe pe fiul ei: “nu-i asa Mircea???? Hai ca erai mare si iti amintesti si tu!”  Baiatul ridica din umeri a neputinta, isi atingea mama pe umeri si mai zicea: “Da, a fost Lica ( ca ii zice pe nume , nu tata) altfel,la ce sa te astepti????” Doi oameni enorm de tristi si neputinciosi in fatza rusinei pe care trebuiau sa o admita, a dezamagirii cind isi aminteau toate prin cite au trecut….

M-am intrebat in camera: oare ce rau i-ar fi facut o femeie ca ea lui Lica , de s-a purtat asa cu ea??? Prietena mea, o femeie realista si foarte directa imi raspunde: “Ciotu asta de om a manipulat-o la maxim, a fost atit de buna,  ca a fost proasta si i-a acceptat tot……”

Tirziu, dupa acea intilnire, Mioara mi-a spus ca la insistentele lui Lica lua diferite medicamente sa stea calma. Lica trecea de la o stare normala , la furie si axietate cind nu puta obtine ce voia. Mioara se inchidea adesea in baie, sa stea departe de furia lui…..stia ca daca nu-i sta in cale in momentele acelea , ii trece…..cind se calma, dadea vina pe ea: din cauza ei, isi iesia din nervi, ca ii reprosase, sau il  criticase, sau nu fusese deacord cu ce voia el sa faca…..si daca ea ar lua ceva medicamente, sa se calmeze si sa nu mai reactioneze  asa, ei doi ar fi fericiti si el nu ar mai avea actele de furie…..asa a inceput Mioara sa ia din pastilele lui. Abia atunci am inteles de ce Mioara era asa de absenta si de calma la prima mea vizita……

De cind cu divortul si cu toate discutiile noastre , ore in sir, Mioara s-a schimbat….a renuntat sa mai ia pastille, e vioaie, pusa pe glume….e optimista si mult mai plina de viata.  Am intrebat-o recent: “ daca nu ai fi intrat in posesia dosarului meu, ai fi divortat de Lica?” “Nu” mi-a raspuns ea. “ Imi pare rau, eu probabil ti-am schimbat cursul vietii, sincer, imi cer scuze!” i-am zis. “ “ Tu, mi-ai facut cel mai mare bine, pe care cineva mi l-a facut in viata asta, mi-ai deschis ochii si pot sa ma gindesc la viata, cit mai voi avea de trai, cu alti ochi cu mai multa confidenta si speranta” mi-a raspuns ea….. Mi-a zis: “ uite aici e karma…”

Ieri, comentam cu ea ,pozele pe care le-a afisat Lica, dupa expozitia de la biblioteca din oras.

Analizind pozele eu i-am spus Mioarei urmatoarele:

-mult mai putine tablouri decit la expozitia  de anul trecut, cele cu flori sunt de dimensiuni mici, aratind ca se grabea sa faca cit mai multe in timp scurt

- in afara de primar, pe care l-a “cinstit” cu un tablou, nu au fost alte VIP-uri

-nici macar o statie audio ( microfon) nu a fost si totul parea improvizat

- desi facusera reclama ca vine si Nicu Moraru si Mihai Teleaga, se pare ca i-au tras teapa…probabil incep si ei sa se departeze de el ( Mioara crede ca oamenii si-au dat seama ca Lica ii foloseste doar cind are nevoie) Tot ea crede ca toate acestea sunt facute in disperarea lor sa isi recapete onoare, deci lumea incepe sa vada ca tot ce afisez pe blog incepe sa capete sens..

Pe de alta parte, Mioara a observant ca: “raposatul” in aceste poze nu mai poarta verigheta!!!! Pai intr-o poza prin Martie ( cind nici nu era divortat de ea, avea verigheta) si acum la 8-9 luni nu mai are??? Si sa nu credeti ca verigheta de pe deget atunci  in Martie, era verigheta din casatoria cu ea, nu , pe aceea a aruncat-o in girla la prima cearta!!!!  Mioara se intreaba cum a aburit-o pe Cristina Cioca sa nu poarte verigheta: 1) stii ciresico, nu-mi  mai incape….2) Ciresico, nu pot sa cint cu verigheta pe deget…3)Iubitica, nu stiu ce am facut cu verigheta, ma  jur pe viata lui Mirciulica, ca am pus-o aici si nu o mai gasesc…… “ J J J “ Oricum, timp de 30 de ani, am crezut ca sunt cea mai proasta femeie din lume, ca nu am caracter fiindca ii accept lui Lica sa ma trateze asa, acum cel putin , stiu ca nu mai sunt pe locul 1” mi-a spus Mioara mindra de ea.  E minunat sa vad ca, cu fiecare telefon, ea e mai optimista si mai plina de viata, mai vesela si increzatoare…..e sustinatoarea mea in campania mea de a face publica povestea mea si romanul….poate chiar ma va ajuta sa-l traduc in italiana…..
 
Martie 9/13
 
 
Dec.20/13

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu