vineri, 29 noiembrie 2013

analize psihologice....


Am vazut azi ca, in sfirsit, Cristina Cioca , a dat un like la poza fetelor ei…..asta m-a bucurat! Poate si-a dat seama de adevarul pe care tot il spun aici, poate, a facut-o de ochii lumii….nu conteaza ca like-ul  a fost dat cu iubire si dragoste, de vazul lumii, sau fiindca asa i-a cerut Lica….fetelor, cu siguranta le-a placut ….si asta e cel mai importat!

Din ce mi-au spus cunoscuti de ai Cristinei, din ce am vazut pe pagina ei de facebook si din ce imi scria ea, am tras concluzia, la incepul relatiei ei cu Lica, ca era  o mama tare mindra de fetele ei si plina de iubire. Stiu ca nu poti sti cu exactitate, si facebook nu e cel mai bun mod de a cunoaste sentimentele cuiva….si totusi…..la inceputurile paginei ei de facebook, erau multe poze si comentarii frumoase cu si despre ficele ei ( asa cum orice mama face, mai ales una care e divortata si care uneori trebuie sa fie si mama si tata pentru copilul ei)  dar, cu cit relatia ei cu Lica avansa , si Lica avea si mai strins controlul asupra ei, cu atit mesajele si pozele cu ficele ei se imputinau. Oare va spune ceva daca v-as zice ca Lica nu l-a a vut pe Mircea in lista lui de prieteni pe facebook , decit incepind cu vre-un an si  jumatate in urma??? Dar nici asa, Lica nu i-a spus niciodata lui Mircea cit de mindru e de el…..Mircea nu i-a dat niciodata vre-un like la vre-un tablou…..interesant este ca ,anul trecut, dupa vernisajul lui Lica a aparut o poza , un close-up a semnaturii lui Lica pe un tablou. Este singura poza la care Mircea a  dat like…..interesant si semnificativ, nu credeti???  Anul acesta , de ziua implinirii a 32 de ani a lui  Mircea,Lica a a vut o incercare de ai ura ceva: ceva de felul: “ la multi ani Mircea Chitcan. Eu sunt cel mai bun prieten al tau, sa iti dea Dumnezeu sanatate” ( cam asa ceva) Ce fel de mesaj e asta pentru unicul tau fiu, pe care nu l-ai vazut de un an si jumatate??? Suna  a brain washing pentru mine" eu sunt cel mai bun prieten al tau"  ….serios??? atit??? Ma asteptam la : Mirciulica, te iubesc si imi este dor de tine, te iubesc si sunt mindru ca am un baiat atit de frumos, sensibil si special ca tine….etc, etc, doar, nu e el artist in ale cuvintelor??? Ce sa zic: cam sarac in vorbe cind nu pica euroi!!!!!

Lucrez cu copii de mai bine de 30 ani si  a trebuit sa fac si anumite cursuri de psihologie, ca sa pot sa-mi profesez meseria si pentru a intelege cum lucreaza mintea lor, a copiilor…..nu doar odata  mi-a fost  sa aflu si sa raportez la organele competente ca  unii copii  erau abuzati atit fizic dar si emotional de cineva apropiat…..experienta mea e si mai mare cind vine vorba de fetite intre 6 si 14 ani…..adica virsta la care este fica cea mica a Cristinei Cioca si la care era fica cea mare cind Cristina a divortat de tatal lor, si cind fica  a ales sa stea cu tatal ei…

O descoperire mi s-a parut foarte interesanta: fica cea mica, avea demult postate pe facebook, citeva poze de la un concert cu Sofia Vicoveanca: ea cu mama si Sofia…, ea cu mama ei, Lica si Sofia… si parca si ea cu Sofia….la scurt timp dupa ce tatal fetitei a cerut in instanta schimbarea domiciliului minorei, poza cu ei patru ( adica ea, Cristina, Lica si Sofia ) a disparut…..ca apoi sa afle Mioara chiar de la Lica, ca au fost niste “divergente” si fata s-a mutat cu taica-su….asta e Lica!!!! Chiar si ca tata, theoretic il iubeste pe Mircea, pina cind trebuie sa faca vre-un sacrificiu pentru el….de fapt nu cred ca e in stare de sacrificiu pentru nimeni…..Lica , a stiut sa ii  ceara lui Mircea bani si sa il faca sa-si vinda masina ca sa-i plateasca datoriile tatalui (in una din conversatiile inregistrate si postate pe blog, se poate auzi dezamagirea in vocea lui Mircea cind vorbeste despre Lica)… Lica a stiu  sa ii spuna ca nu are bani sa-si tina  fiul in facultate…

Eu, in schimb am ajuns fara nici un dolar, intr-o tara straina si sotul meu, a ajuns aici cu un am si 4 luni inaintea mea,  cu doar 43 de dolari, am muncit si 3 sevicii  ( de la paznic de noapte la un hotel, la femeie de sevici, pe linga serviciul din timpul zilei si pina sa avem afacerea noastra) si am platit in jur de 500 000 de dolari in educatia fetelor, in total 4 facultati si un doctorat….

Oricit as fi fost  de dispusa sa imi iau viata de la inceput cu Lica, nu am fost niciodata dispusa sa imi pun ficele pe locul doi….si Lica  a simtit, a stiut asta. Odata, intr-o discutie, i-am spus de problemele mele din casnicie si a incercat sa-mi zica ca ar trebui sa ascund ca vorbim…..i-am spus ca  eu nu sunt asa ( nu aveam de unde sa stiu ca el si-a trait toata viata in minciuna) Iata m-ai  jos e-mailul pe care i l-am scris atunci:

Me  

To Popa Liky

May 28, 2010

 

Lica, dragul meu,

 

Imi pare tare rau de mai devreme...... sunt multe lucruri pe care nu le stii in detaliu si asta pentru ca am hotarit asta.  Traiesc pentru ce va fi intre noi si atit, iau viata cite o zi la rind si atit. Singurul lucru pe care il mai planific este sentimentele fetelor...si atit. Nu prea pricep ce te ingrijoreaza pe tine si uneori trag concluzii pripite. Eu si Nick, am avut si vom avea o relatie bazata pe respect. Amindoi am convenit ca vom fi cit mai poloticosi cu celalalt pentru cit mai putin stress si pentru binele fetelor, poate in casnicia ta nu a fost asa si poate/ sper ca asta este motivul pentru care te ingrijorezi pentru mine. Eu si Nick am convenit ca vor fi prea multe evenimente ale fetelor la care amindoi va trebui sa participam ( zile de nastere, graduatii, casatorii, nasterea nepotilor etc) si e nevoie de tact si respect. Daca o facem de la inceput va fi mult mai usor mai tirziu. Viata merge inainte si fiecare trebuie sa-si gaseasca fericirea in felul lui, dar nu cred ca trebuie sa facem viata amara celui care a fost inainte. Negindul pe Nick,  e ca si cum mi-as nega jumatate din viata si asta ar fi urit. Eu nu stiu ce vrei tu de la viata, dar acceptind incatusarea unei casatorii care nu mai e bazata pe iubire e o pedeapsa pe care nimeni nu cred ca o merita. Tu faci ce e bine pentru tine si eu ce cred ca e bine pentru mine. Pentru moment, noi doi ne iubim si sentimentul e atit de puternic ca vreau sa explore ce simt.....mai departe de cele citeva saptamini...nici tu, nici eu nu stim ce va fi sau ce dorim. Eu voi lasa soarta si bunul dumnezeu sa decida si ce va fi, va fi. Iubirea dintre noi nu a murit atitea ani, si nu va muri nici dupa aceasta intilnire.....iubirea noastra nu moare....si ca orice diamant ...e puternica, mai puternica cu anii....

Te sarut iubitule si vorbim miine.

 

Iata si raspunsul lui….cit de subtil mi-a spus ca el nu vrea sa vorbeasca de probleme din casnicie, pentru ca relatiile lui amoroase erau doar temporare….

Popa Liky  

To Me

May 29, 2010

iubita mea , te intrebi de ce sunt eu ingrijorat de ce ti se intampla tie in familie...pntru ca in situatii de acestea la noi balcanicii se lasa cu cearta, cu amenintari si cu un mare consum psihic , atat de mare ca nu ar mai ramane nimic din iubirea noastra...cand platesti prea scump o despartire , te intrebi daca poti duce pana la sfarsit...acestea erau temerile mele, dar mi-ai explicat ca in cazul tau situatia este cu totul alta..si m-ai linistit ..nu as fi suportat sa-i faci rau lui nick, si nici fetelor,doar pentru ca nu-l mai iubesti...acum ca sunteti la o intelegere de-a pastra aparentele si comunicarea pentru fete este foarte bine ...mi s-a parut cea mai coerenta explicatie din acest ultim mesaj si-ti multumesc ca mi-ai oferit-o...noi ne vom trai destinul dupa vointa noastra pana ce lucrurile se vor aseza si vom gasi calea cea adevarata...sa fii binecuvantata !..si te tot iubesc ! te sarut iubito, toata ... si as vrea sa vorbim cat mai putin despre ce nu ne place , sa comunicam o perioada de timp numai despre noi doi... doinita si lica , acestea sunt personajele..sa multumim lui dumnezeu ca putem sa le pronuntam impreuna ..sa-ti fie viata soare !

 

 

Mai mult, i-am cerut sa inteleaga ca, eu ii cer acelasi respect fatza de Mioara, si ca atunci cind intri intr-o relatie si  ai copii, ei raman prioritatea noastra numarul 1 ….i-am mai spus, ca nu voi reactiona niciodata ca mama lui Mircea si nici el nu va putea lua decizii ca tatal fetelor, dar ca fiecare din noi, va ajuta copiii celuilalt din postura de prieten al lor…. I-am mai spus ca daca Mircea si-ar dori sa se mute in Canada cu noi, voi face tot posibilul sa il ajut…..Ca sa isi ascunda relatia amoroasa cu Cristina, la venirea Mioarei in tara, anul  trecut in martie, primul lucru pe care i l-a spus Mioarei la nici o ora dupa ce a intrat in casa, a fost  ca eu, am facut o fixatie pentru el si ca vreau sa-l iau pe Mircea de linga ea si sa-l duc in Canada J J  Unde dai si unde crapa in mintea lui bolnava!!!!

Lica stia din copilarie cit de importanta e familia, si mai stia cit de incapatinata sunt…..a renuntat repede in a ma convinge ca el e mai important decit ficele mele. Si cu Lia , a incercat acelari lucru, dar nici cu ea nu a avut sanse…..in schimb, Cristina, e mai naiva, sau, poate, copiii nu inseamna prea mult pentru ea, sau , mai bine zis, nu mai mult decit barbatul de linga ea….

Daca eu as fi vrut sa il despart de Cristina, ar fi  ascult-o  pe Lia….ea sugera, sa nu ii spun nimic Cristinei de ce mi-a facut Lica….Lica timp de 3 luni era si cu ea si cu Lia….Lia era convinsa ca Lica s-ar mai fi intilnit cu ea  si odata si odata Cristina ar fi aflat ca e trisata…..eu, in schimb ,aflasem ca Lica pusese ochii pe apartamentul ei, stiam ca, si mie si Liei ne tot spusese cit de mult isi doreste el o casuta la tara…o casuta cu soba veche cu lemne cu un studiou cu geamuri spre gradina….si nu voiam ca femeia asta divortata sa piarda apartamentul, adica mostenirea fetelor fara ca ea sa stie in ce se baga…..asta  a fost motivul meu pentru care am contactat-o initial pe Cristina….dar, nu am experienta lui Lica in spalare de creier…..sau poate ea considera ca un barbat ca el merita sacrificiul si toate pierderile suferite….

Inca o observatie: de anul trecut cind Lica ( cu ajutorul Cristinei, caci e stiut ca atunci cind da de greu se ascunde in spatele unei fuste) m-a balacarit pe facebook, Lica incearca cu disperare sa apara un om de onoare, pilon al societatii Onestene: presedinte al Uniunii Artistilor Plastici, filiala Onesti, vernisaj ( primul dupa vreo 10 ani!!!) picturi pe la Roma, concerte la diferite evenimente si restaurante, acum cinta de Mos Nicolae si se lauda cu un alt vernisaj si cica apoi in Italia ( ca anul trecut la Roma, a vindut prin piata!!!, nu a fost vernisaj acolo) si eu sunt foarte multumita…in sfirsit munceste naica, nu abureste si nu fura de la femei!!!! Si apoi, cu cit e el mai persoana publica si mai importanta, cu atit imi va fi mai usor ca povestea asta sa ajunga la “La Maruta” sau “Acces direct” …asa ca voi continua sa-mi spun parerile aici si astept pina va devein  mai faimos!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu