luni, 14 octombrie 2013

LICA CHITCAN-Spalare de creier


In forfota pregatirilor si in asteptarea invitatilor de ziua Recunostintei, mi-am gasit timp sa ma gindesc un pic…..ziua Recunostintei, o zi nu neaparat religioasa, dar o zi in care sa fim recunoscatori…..am realizat imediat ca sunt recunoscatoare pentru multe in viata mea: sigur, in primul rind pentru sanatatea mea si a familiei mele, pentru o relatie absolut superba cu ficele me. Sunt recunoscatoare ca nu trebuie sa-mi fac griji pentru ziua de miine, ca pot sa  deschid usa la altii, care sunt mai putin norocosi  decit mine. Viata merge inainte si din tot ce ni se asterne in cale trebuie sa invatam ceva, altfel, acelasi lucru s-ar putea sa ni se repete…..dupa toata povestea mea cu Lica Chitcan, am invatat ca oamenii nu sunt ce vor sa para, si sunt recunoscatoare ca m-am trezit la timp si ca am avut puterea sa vad mai departe de aparente.

Am urmarit zilele acestea  la stirile din Romania, despre un parinte maternal care si-a abuzat sexual  fica  de 12 ani,din grija sa. Ce nu m-a socat a fost faptul ca cei care il cunosteau pe acest monstru  aveau doar cuvinte de lauda la adresa lui…..cit de politicos, de iubitor, de bun cu copiii era el…..cu o sotie psi-ho-log si totusi acest barbat traia o viata dubla…..si asta pentru ca in Romania, falsitatea e apreciata. Ma intreb, daca acest individ nu ar fi filmat partidele de sex cu aceasta copila si politia nu ar fi gasit filmuletul, credeti  ca cineva ar fi crezut ca face asa ceva??? Daca fatuca ar fi prins curaj si s-ar fi destainuit unui apropiat, ar fi crezut-o careva???? Dar ce e si mai revoltator, este, ca  tipul, a facut atita spalare pe creier ca sarmanul copil nici macar nu considera ce ii facea drept abuz…..unii oameni sunt atit de creduli incit cred ca totul se intimpla dupa sabloane……nu intotdeauna, cel care abuza fizic, mintal sau emotional, arata ca un criminal, sau injura si intimideaza…..unii, precum Lica Chitcan, sunt ca niste milogi, cu capul plecat, cu “ sarumina”, cu “ cu plecatiune”, sunt cu o cruce mare cit pacatele lor legata de git, vazuti mereu la biserica, cu metaniile cele mai adinci si semnul cruciii cele mai mari, cu voci calme si cu complimente pregatite…..astea sunt cei mai periculosi!!!! Sunt oameni perfizi care nu au scrupule cum si pe cine folosesc sa-si atinga scopul….

Odata ce au experimentat aceasta metoda si au vazut ca le merge si lumea e atit de naiva si cred tot acest act teatral, continua sa o foloseasca…adica: de ce sa schimbi ceva care da rezultat???

La nici o saptamina de la regasirea noastra pe net, Lica Chitcan imi trimite un e-mail cu niste fotografii. Iata e-mailul:
 From: Popa Liky <popaliky@yahoo.com>
To: doinamoscu@yahoo.com
Sent: Sunday, March 21, 2010 6:23:30 AM
Subject:



niste poze ..1.cu premierul petre roman..2 cu micuta picasso..alexandra nechita, care locuieste la new-york..3formatia ad-hoc , am activat vre-o trei ani 4. merg  pe la manastiri uneori..5 un ultim cantecel, sa nu ma intrebi ce-i cu el ..doar un cantec , poate fi vorba si despre tine..


iata si pozele despre care vorbeste…..



 

cit despre cintec…..amanta cealalta cu care am fost dublata, craioveanca Lia, jura ca acest cintec l-ar fi scris cu ea, in 2009 de revelion….

Cit despre poze…spalarea de creier a inceput: sa imi arate cit de faimos si cunoscut era el acum in tara, si cit de religios e el, pentru ca un om cu credinta de Dumnezeu, ca el, nu poate minti , nu poate sa profite de tine, nu-i  asa???  Nu a fost  totul prea evident pentru mine atunci, si asta nu pentru ca sunt proasta, dar pentru ca nu m-a interesat faima lui….Lica era Lica din adolescenta, baiatul care m-a iubit, primul meu  prieten, baiatul  cu care petreceam ore pe dealul Red si care imi punea flori albastre in par…. Dar, cum am spus, era metoda lui, dovedita de success , cu care isi aburea femeile….

Un om cu o personalitate dubla….cum, si cine ar fi crezut-o pe Mioara ( sotia de 30 de ani) prin ce a trecut??? Cine ar fi crezut-o ca acest umil, cu capul plecat si cu sarumina, la orice argument necistigat arunca cu ciorba pe pereti si isi petrece noptile cu copile de aceeasi virsta cu fiul lui??? Cine sa creada ca fiul lor a ramas cu sechele dupa ce a fost martor de nenumarate ori la comportamentul de Don Juan al tatalui?? Lumea mai repede crede ca un credincios ca el nu face asta, iar el e intelligent si speculeaza credulitatea lor……

Eu, sunt un om  care crede in oameni si in sinceritatea lor…la mine, ce-i  in gusa, si-n capusa….nu am pretins niciodata ca sunt perfecta, ca sunt cea mai ce, ca nu fac greseli…..unde am stiut, mi-am dat cu parerea, unde nu am stiut, am spus….cind am gresit, am recunoscut si cind am stiut  adevarul am luptat sa iasa la iveala.

Sotul meu ( pe atunci doar prieten) a ajuns in Canada la sfirsitul anilor ’70 si timp de 16 luni relatia noastra a fost prin intermediul scrisorilor si al  telefoanelor ( si ele  interceptate de securitate) O relatie de distanta, ca si cea cu Lica Chitcan, dupa ce ne-am regasit……Cind sotul meu mi-a spus ca nu poate veni  in tara sa ne casatorim, pentru ca financiar e prea costisitor si pentru ca nu poate luat concediu, l-am crezut….cum sa fii intr-o relatie amoroasa cu cineva si sa nu ai incredere in ce iti spune??? Cum  si de ce sa te minta , daca te iubeste??? Ma intrebam astazi, ce s-ar fi intimplat cu viata mea, daca sotul meu ar fi fost un curvar ca Lica??? Cu interese ascunse ca el??? Dar sinceritatea lui m-a adus pe mine in Canada, si increderea lui in mine , i-a adus respectul si sacrificiul pe care l-am facut…..  

Asa ca sunt recunoscatoare astazi ca m-am trezit la timp, ca am avut puterea sa spun gata, dupa toate sentimentele pe care le rascolise in mine….si asta pentru ca un barbat cum e Lica chitcan, cu trecutul lui, NU SE VA SCHIMBA NICIODATA…..si pentru ca nu voi accepta niciodata sa fiu o alternativa…. Sunt recunoscatoare ca sunt puternica sa accept ce mi s-a intimplat ca o lectie…o lectie din care trebuie sa invete si altii. O iubire care te foloseste, care te ingradeste, care te distanteaza de cei dragi, si mai ales de copii, o iubire pe care trebuie sa o urmaresti si nu ai incredere, nu este iubire……

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu